آشپزی, آشنایی با گیاهان دارویی, خواص ادویه جات

ترکیب دقیق ادویه ماکارونی

یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین غذاهای دنیا ماکارونی است که ریشه ایتالیایی دارد و در دنیا با نام اسپاگتی شناخته می‌شود.

ماکارونی از آن دست غذاهایی است که با هر روش پخت و هر ترکیبی خوشمزه است و طرفداران خاص خود را دارد. یکی از مهمترین مسائل در پخت ماکارونی، استفاده از ادویه مناسب است.

ادویه مخصوص ماکارونی ترکیبی از پودرهای جادویی طعم‌دهنده، مخصوص این غذا هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توان خوشمزه‌ترین ماکارونی را تهیه کرد.

ماکارونی از آن غذاهایی است که هم مواد اولیه برای طبخ آن و هم ادویه های به کار رفته در آن بستگی زیادی به سلیقه آشپز دارد.

بسیاری ماکارونی را با حداقل ادویه ها که عبارتند از نمک، فلفل، زردچوبه و پودر آویشن، طبخ می کنند ولی برخی دیگر به منظور از بین بردن بوی زهم گوشت چرخ شده موجود در ماکارونی، از ترکیب چند ادویه در آن استفاده می کنند.

اگر قصد پخت یک ماکارونی خوش‌ عطر و طعم را دارید، با ما همراه باشید تا طرز تهیه ادویه ماکارونی با ترکیبات دقیق را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم و طرز تهیه ادویه ماکارونی

مواد لازم ادویه ماکارونی
زیره سبز 2 گرم
آویشن 6 گرم
ریحان خشک 3 گرم
پودر سیر 6 گرم
پودر پیاز 5 گرم
فلفل سیاه 3 گرم
دارچین 5 گرم
پاپریکا 6 گرم
گلپر 1 گرم
پودر زنجبیل 5 گرم
زردچوبه 5 گرم
تخم گشنیز 5 گرم
فلفل قرمز یا فلفل عنابی 2 گرم
جوز هندی 2 گرم
میخک 1 گرم

طرز تهیه:

شما می توانید ترکیبات ادویه ماکارونی را به صورت آسیاب نشده تهیه کنید و در خانه آسیاب کنید که در این صورت ادویه شما خوش طعم تر و خوش عطرتر خواهد شد.

پس از آسیاب کردن ادویه ها به صورت جداگانه، کاسه ای بردارید و همه را در آن بریزید و سپس به خوبی آن ها را با هم ترکیب کنید.

سپس ترکیب حاصل را الک کنید تا هرگونه ناخالصی آن گرفته شود، سپس ادویه ماکارونی حاصله را در یک شیشه در دار بریزید و در جایی خشک و تاریک قرار دهید.

پس از هر بار استفاده، در ظرف را محکم ببندید، از این ادویه می توانید تا یک سال استفاده کنید.

برای اطلاع از تخفیف های ما صفحه اینستاگرامی چاشنی ساز را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *