آشپزی, آشنایی با گیاهان دارویی, تغذیه و سلامتی, خواص ادویه جات

ترکیب دقیق ادویه کوفته تبریزی

کوفته تبریزی از معروفترین و اصیل ترین غذاهای ایرانیست و این غذا با تغییرات بسیار کمی در روش پخت، در تمام خانواده های ترک آماده و طبخ می شود.

کوفته تبریزی به کوفته مجلسی هم معروف است. اندازه این کوفته کمی بزرگ تر از کوفته های دیگر مناطق آذربایجان می باشد. این غذا بسیار لذیذ می باشد و در میان ایرانیان بسیار پر طرفدار است.

اگر روزی به رستوران بروید و درخواست کوفته کنید، خواهید دید که آن کوفته چه عطر و طعمی دارد و شاید با خود بپرسید که چرا کوفته هایی که در خانه درست می کنید، این عطر و طعم را ندارد.

علت این امر ادویه هایی است که آشپزهای حرفه ای برای غذاهای خود استفاده می کنند. آن ها برای هر نوع غذا، ادویه مخصوص به آن را استفاده می کنند. البته ادویه های آماده در بازار برای انواع غذاها وجود دارد اما اگر خودتان در منزل تهیه کنید، هم تازه تر است و هم عطر دلخواهتان را دارد.

ادویه کوفته نیز از چند نوع ادویه تشکیل شده است که ترکیب آن ها با هم می تواند معجزه کند. این ادویه را می توانید به راحتی در منزل تهیه کنید و از آن لذت ببرید. در ادامه شما را با ترکیب ادویه کوفته آشنا خواهیم کرد.

مواد لازم و طرز تهیه ادویه کوفته تبریزی

مواد لازم ادویه کوفته تبریزی
فلفل سیاه 8 گرم
زیره سبز 5 گرم
تخم گشنیز 15 گرم
میخک 1 گرم
هل سبز 3 گرم
جوز هندی 3 گرم
نعناء خشک 3 گرم
دارچین 8 گرم
زردچوبه 15 گرم
نمک 4 گرم
فلفل قرمز یا فلفل عنابی 2 گرم

طرز تهیه:

شما می توانید ترکیبات ادویه کوفته تبریزی را به صورت آسیاب نشده تهیه کنید و در خانه آسیاب کنید که در این صورت ادویه شما خوش طعم تر و خوش عطرتر خواهد شد.

پس از آسیاب کردن ادویه ها به صورت جداگانه، کاسه ای بردارید و همه را در آن بریزید و سپس به خوبی آن ها را با هم ترکیب کنید.

سپس ترکیب حاصل را الک کنید تا هرگونه ناخالصی آن گرفته شود، سپس ادویه کوفته تبریزی حاصله را در یک شیشه در دار بریزید و در جایی خشک و تاریک قرار دهید.

پس از هر بار استفاده، در ظرف را محکم ببندید، از این ادویه می توانید تا یک سال استفاده کنید.

برای اطلاع از تخفیف های ما صفحه اینستاگرامی چاشنی ساز را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *