آشپزی, تغذیه و سلامتی, خواص ادویه جات

ترکیب دقیق ادویه آبگوشت و دیزی و طرز تهیه آن

اگر شما برای هر غذایی ادویه مخصوص به آن غذا را بکار ببرید، می توانید طعم خوشایندی در آن غذا به وجود آورید. آبگوشت نیز از این قاعده مستثنی نیست و نیاز به ادویه خاصی دارد.

بسیاری از افراد فکر می کنند ادویه آبگوشت فقط زردچوبه، فلفل و برگ بو است. در صورتی که چنین نیست و در رستوران ها، از ادویه خاص آبگوشت و دیزی استفاده می کنند تا طعم لذیذی به آن ببخشند.

البته باید توجه داشته باشید که طعم آبگوشت فقط به دلیل ادویه آبگوشت نیست و عوامل دیگری مثل گوشت آن نیز در طعم دخالت دارند. اگر می خواهید آبگوشت شما طعم لذیذی داشته باشد، بهتر است از گوشت گوسفند با استخوان که چربی کمتری دارد استفاده کنید.

همچنین برای اینکه آبگوشت جا بیفتد، نیاز به زمان است. باید اجاز دهید که گوشت و حبوبات به خوبی با هم پخته شوند تا جا بیفتند. اگر تمام این نکات را رعایت کردید، حالا نوبت به استفاده از ادویه آبگوشت می رسد.

لزوم استفاده از ادویه آبگوشت و دیزی به این دلیل است که این ادویه باعث می شود بوی چربی گوشت از بین رفته و عطر دلپذیری بگیرد.

مواد لازم و طرز تهیه ادویه آبگوشت و دیزی در منزل

مواد لازم ادویه آبگوشت و دیزی
زردچوبه 20 گرم
تخم گشنیز 14 گرم
زیره سبز 5 گرم
پودر لیمو امانی 6 گرم
جوز هندی 5 گرم
پودر پیاز 20 گرم
پودر زنجبیل 5 گرم
برگ بو 4 برگ
پودر دارچین 7 گرم
میخک 1 گرم
فلفل سیاه 6 گرم
پودر گوجه خشک 10 گرم

طرز تهیه:

شما می توانید ترکیبات ادویه آبگوشت و دیزی را به صورت آسیاب نشده تهیه کنید و در خانه آسیاب کنید که در این صورت ادویه شما خوش طعم تر و خوش عطرتر خواهد شد.

پس از آسیاب کردن ادویه ها به صورت جداگانه، کاسه ای بردارید و همه را در آن بریزید و سپس به خوبی آن ها را با هم ترکیب کنید.

سپس ترکیب حاصل را الک کنید تا هرگونه ناخالصی آن گرفته شود، سپس ادویه آبگوشت و دیزی حاصله را در یک شیشه در دار بریزید و در جایی خشک و تاریک قرار دهید.

پس از هر بار استفاده، در ظرف را محکم ببندید، از این ادویه می توانید تا یک سال استفاده کنید.

برای اطلاع از تخفیف های ما صفحه اینستاگرامی چاشنی ساز را دنبال کنید.